کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





   این ها معمولا از سایر گونه هایی که در خانواده دمسل جای می گیرند، آرام ترند. ماهی های دمسل و کرومیس معمولاً به آبزیگاه های جدید وارد می شوند یا آن را به وجود می آورند. مهم است یادآور شویم که اگرچه این ماهی ها مقاوم هستند و می توانند با شرایط متغیر یک آبزیگاه جدید هماهنگ شوند، با اینحال پتانسیل این را دارند که گاهی اوقات نسبت به یکدیگر و سایر موجودات زیستگاه خود بسیار مهاجم باشند.  ترکیب رنگی آنها که ناشی از نوع حرکت آنها در آب می باشد باعث می شود که به عنوان یکی از زیبایی های برجسته مخازن آب شور به حساب بیایند. ماهی های دمسل و کرومیس، نرم تنان را در زیستگاه خود راه نمی دهند و همچنین غذای آنها موجودات ریز (زئوپلانگتون ) ، خزه و جلبک است. به آنها می توان انواع مواد گوشتی مانند مایسید میگو  و میگوهای غنی شده با ویتامین، ماهی های گیاه خوارخشک شده ( چیپس ماهی ) و مواد آماده یخ زده ارائه داد.

ماهی دمسل جواهری (میکروسپاتودون کریسوروس )

          مشخصات : ماهی دمسل جواهری که جواهرماهی هم نامیده می شود، دارای زمینه سیاه همراه با خال های براق آبی است و مانند آسمان در شب همراه ستارگان درخشنده آن دیده می شود. این ماهی برای مبتدی ها ماهی مناسبی است. مقاومت و اندازه آن باعث می شود که از جمله معروف ترین ماهی های آب شور برای مبتدی های پرورش باشد.

حداقل اندازه پیشنهادی مخزن ( حوضچه ) : مخزنی با گنجایش حداقل 30 گالن بهترین انتخاب است.

تغذیه و رژیم غذایی : میگوی آب شور ( آرتمیا ) به صورت زنده یا یخ زده، پلانگتون، لارو میگو، جلبک سبز.

درجه رسیدگی لازم: آسان

درجه سازگاری مرجانی: ماهی ای با درجه هماهنگی و سازگاری بسیار خوب در گروه

حدود اندازه هنگام خریداری: 4/3 اینچ تا 2/1-1 اینچ

مناسب آکواریوم بودن: متوسط

میزان رسیدگی: آسان

رفتار: تهاجمی

حداقل اندازه مخزن: 55 گالن

حداکثر اندازه: 3.9 اینچ

سازگاری مرجانی: بله

رژیم غذایی: همه چیز خوار، آب شور

اصلیت: آتلانتیک غربی

خانواده: پوماسنتریده

اندازه هنگام خرید: اندازه حمل شده بین 3-1 اینچ

     این ماهی در سنین جوانی ماهی دمسل جواهری که به نام جواهرماهی یا جواهرماهی خال آبی شناخته می شود دارای رنگ مشکی به همراه خال های براق آبی است. در هنگام بلوغ ممکن است به رنگ قهوه ای یا زرد همراه با خال های کوچک تر و تیره، تغییر یابد. ماهی دمسل جواهری توجه و نگهداری کمی لازم دارد و از سازگاری مرجانی خوبی برخوردار است. این گونه هم مانند سایر انواع دمسل، گاهی تهاجمی هستند. هرگز آنها را با پروانه ماهی و دلقک ماهی در یک جا نگهداری نکنید. این کار برای حفظ آرامش و صلح حوضچه مناسب نمی باشد.

          همانند بیشتر دمسل ماهی ها، دمسل ماهی جواهری هنگام رشد از یک نوجوان آرام به یک بالغ تهاجمی تبدیل می شود. می توان گفت دمسل ماهی جواهری به مراتب از سایر دمسل ماهی ها تهاجمی تر است. این ماهی نباید با ماهی های کوچک و آرام و یا حتی با سایر انواع ماهی های تهاجمی در یک جا نگهداری شود. اما می توان تعداد زیادی از این ماهی های جوان را در یک مخزن جای داد، با این حال آنها اگر بالغ شوند تا زمانی که جفت هم نشده باشند با هم مبارزه خواهند کرد. اگر قصد دارید چند نوع دمسل را نگهداری کنید، بهتر است آنها را به طور همزمان به مخزن خود اضافه کنید تا مانع هرگونه مبارزه ناشی از تعصبات ارضی و قلمروی شوید. همچنین فراموش نکنید که برای آنها حفره ها و قرارگاه هایی جهت فرار و اختفا ایجاد کنید.

      در این نوع ماهی ها هیچ گونه مشخصه و نشانه ای برای تشخیص نر و ماده آنها نیست. حتی در اسارت هم می توانند به راحتی تخم گذاری کنند. خانواده آنها ذاتاً دو جنسی هستند یعنی هرکدام می توانند نر یا ماده باشند. دمسلی که نقش نر را دارد وظیفه اش مراقبت و محافظت از تخم ها بعد از تخم گذاری است. محل زندگی: دمسل ماهی های جواهری معمولاً در مناطق غربی اقیانوس اطلس و اقیانوس کارائیب زندگی می کنند.

          اندازه معمول و خصوصیات ظاهری: این ماهی ها تا طول 6 اینچ یا 20 سانتیمتر هم یافت می شوند. به ندرت به 8 اینچ هم می رسند. آنها معمولاً اندازه های متفاوتی دارند. سایز کوچک آنها 3-2 اینچ، متوسط آنها 4-2 اینچ و سایز بزرگشان 5-4 اینچ می باشد.

          حداقل اندازه لازم برای مخزن: آکواریومی با گنجایش 50 گالن یا بیشتر می تواند زیستگاه مناسبی برای دمسل ماهی جواهری باشد. در یک چنین مخزنی آنها به راحتی می توانند شنا کنند و پنهان شوند. برای نگهداری آنها آبی با کیفیت بالا لازم است. درجه حرارت باید بین 74 تا 80 درجه فارنهایت، وزن مخصوص بین 1.020 تا 1.025 و PH بین 8.1 تا 8.4 تنظیم شود.

          تغذیه و رژیم غذایی: غذای دمسل ماهی جواهری انواع مواد گوشتی، مواد آماده گیاهی، غذاهای خشک شده، میگوی آب شور ( آرتمیا ) ، لارو میگو و جلبک دریایی می باشد. ماهی دمسل جواهری تهدیدی برای مرجان ها، حلزون ها یا نرم تنان به حساب نمی آیند.

دمسل نئون مخملی

   مشخصات: ماهی دمسل نئون مخملی به رنگ مشکی همراه با خط های باریک آبی و خط های پهن سفید عمودی است. این هم ماهی مناسبی برای تازه کارها است و ماهی خوبی برای مخزن آب شور به گنجایش بیش از 30 گالن است و مناسب برای مجاورت با مرجان ها و نرم تنان می باشد. همچنین مقاومت و اندازه کوچک آن باعث می شود که برای مخازن آب شور و گردشی بسیار مناسب باشد.

حداقل اندازه پیشنهادی مخزن ( حوضچه ) : مخزنی با گنجایش حداقل 30 گالن بهترین انتخاب است.

تغذیه و رژیم غذایی : این ماهی مقاوم توانایی استفاده از انواع غذاهای آماده، میگوی آب شور (آرتمیا)، پلانگتون، لارو میگو، جلبک سبز را دارد.

درجه سازگاری مرجانی: ماهی ای با درجه هماهنگی و سازگاری بسیار خوب با موجودات آکواریوم به خاطر اینکه به نرم تنان آسیب نمی رساند.

حدود اندازه هنگام خریداری: 4/3 اینچ تا 2/1-1 اینچ

نکات کوتاه درباره دمسل نئون مخملی

نام علمی: نئوگلایفیدودون اوکسیودو

سازگاری مرجانی: دارد

درجه رسیدگی لازم: ابتدایی

رفتار: تهاجمی

حداقل اندازه مخزن: 30 گالن

اندازه هنگام بلوغ: 6 اینچ

رژیم غذایی: همه چیز خوار

اصلیت: بین اقیانوس هند و آرام، استرالیا

دیگر نام های معمول: دمسل جواهری، دمسل های جاوه ای

مشخصات

          ماهی دمسل نئون مخملی در آکواریوم های خانگی و بخصوص در مدارس، جلوه ای جذاب و مقاوم دارد. با این حال این ماهی ها خیلی زود بزرگ و خطرناک می شوند و ماهی های هم اندازه خود را بارها مورد آزار قرار می دهند. همچنین آنها سازگاری خوبی با دیگر دمسل های مهاجم، ماهی های پشت خالدار، فرشته ماهی ها و ماهی های بادکنکی در حوضچه مشترک با آنها دارند. همچنین آنها برای آکواریوم های مرجانی مناسب نیستند چون حاضر نیستند فضایشان را با آنها قسمت کنند.

رژیم غذایی

ماهی های دمسل حاضر به پذیرش هرگونه موادغذایی دریایی که به آنها ارائه دهید می باشند. به آنها غذاهای متنوعی مانند لارو میگوی یخ زده، میگوی خام، ماهی های ریز نقره ای، ماهی های خشک شده، غذاهای تکه ای مخصوص که در آگهی های بازرگانی می بینیم، بدهید. همچنین غذاهای غنی شده مخصوص که مانع کمرنگ شدن پوست آنها می شود نیز برایشان مفید می باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شور، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, ] [ 11:21 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page